Vanskelig å gi dette foto rett katagori. Øverste av kirketårnet på en av de utallige kirker i Venedig, fotografert fra en båt i fart. Sterkt redigert (ikke manipulert). Synspunkter og kritikk mottas med takk.
Dette er et artigt minne fra italia. Leg likte å redigere det og jeg liker den ferdige versjon på veggen.
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_210445} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Dette bildet minner meg om gamle bilder som har har ligget tett sammepakket i et litt for fuktig rom ........ dette ment positivt : -)
Jeg ser du jobber med selv uttrykksmåten ved å tilføre textur til flaten som om bildet var trykket på grovt papir og i tillegg tilført en en aldringsprosess.
Her synes jeg både form og farge står sammen på en veldig tiltalende måte, det ser nesten ut som om det er en nøyaktig utført aqurell på grovstrukturert, rosa papir ( ev. en gammeldags colorering ).
mvh
Geir
Øystein L.
Hei, Morten! Eg er stor tilhengar av bileta dine, særlig bromoil du tok for ei stund sidan har eg ikkje gløymt. ''On a rooftop'' syns eg er svært spesielt. Eg hadde vore svært takksam om du ville beskriva teknikken meir i detalj (sjølv om eg skjønar litt). Eg er interessert i å skapa noko meir enn berre reine fotografi sjølv. Du har lukkast i å gjera ei nytolking av dette taket som er svært spanande. Eit motiv med ''gamal'' utsjånad har du gitt ei tilsvarande innpakning. Inspirerande!
Morten J.
Jeg takker så mye for kommentarer Geir og Øystein.
Dette er nesten litt flout, så bra er jeg ikke. Jeg lager bare bilder jeg liker å se på.
Men med så mye smiger må jeg jo nesten fortelle hva jeg har gjort.
Jeg har lagt ut originalen så du kan se hvor jeg startet.
1. Fjernet bakgrunnen ved å legge inn en maske. Masken laget jeg med selective colour og litt håndarneid.
2. Så litt skjerping. Debbe gang med usm som jeg ellers ikke bruker (liker high pass og overlay) + litt lek med farger.
3. layer med graphic pen, soft light 30%
4. Layer med Ink outline, soft light 100%
5. Curves layer. akkurat passe som jo er en smakssak
6 Layer med bakgrunn texture. Multiply 100%
Og der har du bildet.
Det er hele historien. Har plottet denne i 70x50 på en epson 9800 og det ble fint skal jeg si. Henger på veggen i gullramme.
Håper dette ga deg noe. Men ikke forvent at det virker på akkurat ditt bilde. Jeg har erfart at jeg må finne på noe nytt nesten hver eneste gang jeg prøver meg.
Hilsen
Morten B Jepsen
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Jeg ser du jobber med selv uttrykksmåten ved å tilføre textur til flaten som om bildet var trykket på grovt papir og i tillegg tilført en en aldringsprosess.
Her synes jeg både form og farge står sammen på en veldig tiltalende måte, det ser nesten ut som om det er en nøyaktig utført aqurell på grovstrukturert, rosa papir ( ev. en gammeldags colorering ).
mvh
Geir
Dette er nesten litt flout, så bra er jeg ikke. Jeg lager bare bilder jeg liker å se på.
Men med så mye smiger må jeg jo nesten fortelle hva jeg har gjort.
Jeg har lagt ut originalen så du kan se hvor jeg startet.
1. Fjernet bakgrunnen ved å legge inn en maske. Masken laget jeg med selective colour og litt håndarneid.
2. Så litt skjerping. Debbe gang med usm som jeg ellers ikke bruker (liker high pass og overlay) + litt lek med farger.
3. layer med graphic pen, soft light 30%
4. Layer med Ink outline, soft light 100%
5. Curves layer. akkurat passe som jo er en smakssak
6 Layer med bakgrunn texture. Multiply 100%
Og der har du bildet.
Det er hele historien. Har plottet denne i 70x50 på en epson 9800 og det ble fint skal jeg si. Henger på veggen i gullramme.
Håper dette ga deg noe. Men ikke forvent at det virker på akkurat ditt bilde. Jeg har erfart at jeg må finne på noe nytt nesten hver eneste gang jeg prøver meg.
Hilsen
Morten B Jepsen