Jobbere
Siden jeg med min utstilling og teknikk ''banner i kirka'' i dette forum, ber jeg ydmykt om forståelse for at bildet er 1)Uskarpt som ... 2)Sterkt manipulert. Jeg har lagt mitt utsnitt utfra helt kunstneriske vurderinger.
..egentlig ganske herlig hva man kan få ut av maks uskarphet!
Bildet er manipulert både digitalt og mekanisk, som på den måte beskrevet i ''nyhet''..
Originalbildet er tatt på stranden på Maspalomas, Gran Canaria.
Utstyr
  • Minolta kompakt
  • innebygd
  • Brennvidde38mm
  • Blender-
  • Lukker1/2s
  • FilmtypeFuji
  • Nei
  • AnnetMellomkopien er ''kjørt i heisen'' opp/ned i oppløsning for å få teksturen frem. Mellomkopien er ytterligere bearbeidet, før tilbakescanning og fargesetting. Utskrift på en Canon 5000 på Sellemann Aquarel.
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriManipulasjon
  • Lastet opp
  • Visninger527
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_9919} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (11)
Birna R.

Jeg er ikke så interessert i hva du har gjort som hvordan det ser ut til slutt. Og resultatet synes jeg ganske bra om, det. Skulle jeg pirke på noe måtte det være at sola, som har en viktig posisjon i bildet, gjerne kunne vært ørlitegrann tydeligere.

Det er en primitiv oppfatning at fotografi kun dreier seg om skarphet. I noen sammenhenger, bl.a. som dokumentasjon, kan dette være riktig, men vel så ofte er det galt. Uten et (bevisst) innhold er skarphet temmelig meningsløst.
Jan Rune B.

Kult bilde, minner om 2 ting.
Et papirark som har vært litt nært varme gjenstander. Og slutten på ''Nærkontakt av 3. grad''


JRB ::)
André M.

Jeg liker bildet!
Ser ut som man titter på menneskene gjennom ruglete glass. Liker også de duse tonene.
vham
Avsluttet .

Problemet med manipulerte bilder (hvis vi holder dokumentariske fotografier utenom) er at de ofte lages av folk som setter i gang i Photoshop uten å ha den ringeste ide om hva de vil formidle. Ditt bilde skiller seg positivt ut ved delikat fargevalg, fin stemning og en nokså (om ikke 100 prosent) vellykket komposisjon. Jeg gidder ikke laste ned så altfor mange manipulerte bilder herfra (de avslører seg ofte som søppel selv i lite format), men ditt er nok det beste jeg har sett hittil.
Magne H.

Til BR: Mulig vi har forskjellig kontrastinnstilling på skjerm, men jeg jobbet faktisk iherdig med å få den så uskarp som her! Og på papir er den en anelse mer diffus,dette pga at kontrasten i bildet blir litt svekket av teksturen i aquarelpapiret, tanken bak det var å få frem den intensive varmen med slitere på vei mot heten. Derav tittel. Bildet kan besees in natura på ''The Broker'' frem til 29.mars.
Aleksander J.

Kult, mann!
Carsten A.

Utmerket bilde, på samme måte som det er utmerket at bilder blir SKAPT, ikke bare TATT. Du banner aldeles ikke i kjerka. Bildet skal være i fokus her på FOTOdotNO, hvordan bildet er kommet istand er underordnet, nærmest irrelevant.

Fotografiske opptak som inspirasjon for billedskaping kan gi verdifulle resultater, så gjerne flere av den sorten, takk!
MVH CA
Alexander T.

Kjempe tøft Magne,kommer på utstillingen.....
Thorfinn B.

meget bra og spennende.
Tina E.

Fantastisk flott bilde !
Christian H.

Stilig bilde - må se litt på dette papiret. Takk for tipset!
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu